زیست شناسی
زیست شناسی
 
قالب وبلاگ
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان  زیست شتاسی و آدرس zist.shfadaei.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





قتی سر از تخم بیرون می آورند بسیار کوچک و دوست داشتنی هستند اما آنها در عین زیبا بودن بسیار خطرناکند. این موجودات کوچک برای زنده ماندن دست به هر کاری می زنند و حتی مرتکب قتل می شود، برای همین به آنها خطرناک ترین قاتلان کوچک طبیعت می گویند.

کفتار خالدار

بیشتر پستانداران مهاجم مانند گربه سانان وقتی متولد می شوند دندان ندارند و چشم هایشان هم بسته است. به عبارت دیگر این حیوانات کاملا بی خطر هستند اما این مورد درباره کفتار خالدار آفریقایی صدق نمی کند. توله کفتارهای خالدار وقتی به دنیا می آیند چشمانشان کاملا باز است و در دهانشان هم دندان های تیزی دارند.

جالب اینجاست که این جانوران از همان روزهای اولیه تولد، شروع به جنگیدن با یکدیگر می کنند تا برتری خود را ثابت کنند. معمولا توله کفتارهای بزرگتر به خواهر و برادرهای ضعیف خود حمله می کنند و آنها را به شدیدترین شکل ممکن گاز می گیرند، اگرچه در این بین، کفتارهای خالدار بزرگتر سعی می کنند آنها را از یکدیگر جدا کنند اما به محض اینکه توله های ضعیف تر تنها گذاشته می شوند توله های قوی تر دوباره به آنها حمله می کنند و این نبرد ممکن است هفته ها به طول بینجامد.

جالب اینجاست که توله کفتارهای خالدار برای اینکه مادرشان نتواند آنها را هنگام جنگیدن از هم جدا کند تونل های کوچکی حفر می کنند و در آنجا به جان یکدیگر می افتند. در بعضی موارد توله های ضعیف تر به دلیل جراحاتی که به آنها وارد می شود می میرند اما گاهی اوقات سرنوشت بدتری در انتظارشان است. بعضی وقت ها بعد از اینکه توله های ضعیف تر به شدیدترین شکل ممکن توسط بچه کفتارهای بزرگتر زخمی شدند آنقدر از زخمی شدنشان خجالت می کشند که وقتی مادرشان برای غذا دادن می آید حاضر به ترک تونل نمی شوند و در نتیجه در همان حفره از گرسنگی جان می بازند.

هر چند به قتل رساندن خواهر و برادرهای کوچکتر در میان کفتارهای خالدار همیشه متداول بوده اما ارتکاب قتل توسط توله های قوی تر در میان جمعیت کفتارها و از بین بردن یکدیگر راهی برای کنترل جمعیت و از بین بردن حریف ها برای در دست گرفتن قلمرو است. این در حالی است که کفتارهای خالدار خطرناکترین حیوانات درنده آفریقا هستند که به جز شیرها هیچ حیوان دیگری نمی تواند به آنها حمله کند.




زنبورهای بی عسل


«کاپیدوموپسیس فلوریدانوم» نوعی زنبور بی عسل انگل است که نوزادان آن یکی از قاتلان مشهور در طبیعت به شمار می روند. زنبور بالغ برای تخمگذاری در ابتدا یک کرم ابریشم انتخاب می کند و با نیش زدن، حشره را فلج می کند. سپس دو تخم در بدن کرم ابریشم می گذارد. یکی از این تخم ها پر از لاروهای نر و دیگری لاروهای ماده است اما هیچ وقت هر دوی این تخم ها تبدیل به زنبورهای بی عسل نمی شوند.

کرم ابریشم یک منبع غذایی برای لاروها به شمار می رود و با وجود اینکه فلج شده اما همچنان زنده است. کرم ابریشمی که طعمه شده غذای 200 لارو نر و بیش از 1200 لارو ماده می شود. از لاروهای ماده معمولا 5 تای آنها نسبت به بقیه بزرگتر می شوند و صاحب آرواره های بزرگی می شوند. در این زمان به آنها لاروهای هیولا می گویند زیرا از خواهرها و برادرهای کوچکتر خود دفاع می کنند و همچنین اگر حشره دیگری در کرم ابریشم تخمگذاری کند تخم های ناخوانده را می خورند.

اما لاروهای ماده هیولا، فقط وظیفه حفاظت را برعهده ندارند بلکه آنها تا می توانند برادرهای کوچکتر خود را می خورند تا منبع غذایی آنها که همان کرم ابریشم است فقط برای لاروهای ماده باقی بماند.




حواصیل برفی

حواصیل های برفی پرنندگانی زیبا هستند که پروازهای آنها دیدنی است. کمتر کسی به اینکه جوجه حواصیل های برفی نیز قاتل هستند مشکوک می شود.

معمولا حواصل برفی ماده، سه تخم می گذارد و همیشه بین دو تخم اول و تخم سوم تفاوت زیادی وجود دارد. معمولا تخم اول هنگام رشد در بدن مادر مقدار زیادی هورمن دریافت می کند و برای تخم دوم نیز همین اتفاق می افتد و این در حالیست که تخم سوم فقط نیمی از هورمونی که تخم های اول و دوم دریافت کرده اند را می گیرد و این باعث تا جوجه سوم رفتار تهاجمی کمتری نسبت به دو جوجه اول داشته باشد.

وقتی غذا کم باشد دو جوجه حواصیل برفی شروع به حمله به جوجه سوم که ساکت تر است می کنند و این در حالیست که جوجه سوم نمی تواند به خوبی از خود دفاع کند و با نوک زدن های پی در پی خواهر و برادرهایش به او، کشته می شود. مرگ جوجه سوم مساوی با باقی ماندن غذای بیشتر برای دو جوجه اول است.




مانیتیس


مانیتیس های ماده از جمله حشرات خطرناک برای نرهای نوع خود هستند زیرا این حشرات پس از جفت گیری یا در هنگام جفت گیری شروع به کشتن و خوردن حیوان نر می کنند که این کار معمولا با ضربه زدن به سر نر شروع می شود.

اما عادت همنوع خواری فقط در میان حشره های بالغ وجود ندارد. معمولا مانیتیس ماده در یک نوع کیسه تخمگذاری می کند و کیسه را به ساقه یا برگ یک گیاه می چسباند. تخم های داخل کیسه به 100 تا 200 عدد می رسد و همگی با هم سر از تخم بیرون می آورند و اولین غذایی که می خورند خواهر و برادر خودشان است. البته گاهی اوقات حشرات کوچکی که اطراف بچه ها می چرخند هم طعمه این نوزادان تازه متولد شده می شوند.

البته فقط بچه مانیتیس ها نیستند که بی مهره های قاتل به شمار می روند بلکه بچه عنکبوت ها و عقرب ها نیز در موقعیت های خاص خواهر و برادرهای خود را می خورند و حتی گاهی اوقات عنکبوت های مادر نیز مرتکب قتل شده و بچه خود را می خورند زیرا زمانی که عنکبوت ماده از تخم ها محافظت می کند هیچ چیز نمی خورد و در نتیجه با بیرون آمدن نوزادها از تخم، مادر بسیار گرسنه است و احتمال حمله به نوزادان وجود دارد.



 

 



 

 



 

 



 

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ یک شنبه 22 بهمن 1391برچسب:تصاویر,حیوانات بی رحم, ] [ 1:5 قبل از ظهر ] [ فدائی ]
.: Weblog Themes By Pichak :.

درباره وبلاگ

***این وبلاگ شامل جدیدترین مطالب علمی ,آموزشی,دانشگاهی ودرسی می باشد که علاوه بر همکاران ,دانش آموزان ودانشجویان می تواند برای سایر افراد نیز مفید واقع شود. ***
امکانات وب
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 15
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 15
بازدید ماه : 1020
بازدید کل : 197177
تعداد مطالب : 253
تعداد نظرات : 16
تعداد آنلاین : 1

<-PollName->

<-PollItems->


تماس با ما

استخاره آنلاین با قرآن کریم

Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت

.

ابزار پرش به بالا


  • دانلود فیلم
  • قالب وبلاگ
  •